Tržište pametnih brava

Globalno tržište pametnih brava je procenjeno na 1, 64 milijarde dolara u 2021. godini, a očekuje se i dodatni rast. Pojava rastućih tehnologija kao što su Internet stvari (Internet of Things – IoT), veštačka inteligencija (Artificial Intelligence – AI) i mašinsko učenje (Machine Learning – ML) će podstaći u budućem periodu usvajanje pametnih brava. Pored toga, rastuća svest potrošača o prednostima koje pametne brave nude je odgovorna za to što je sve veća potražnja za njima u mnogim smeštajima širom sveta. Njihova složenost i efikasnost doveli su do njihovog raspoređivanja na različitim lokacijama radi jačanja bezbednosti.

Na globalnom nivou se sve više povećava broj kompanija koje se bave proizvodnjom kućne automatizacije pa se samim tim povećava i usvaja svest o pametnim bravama. Igrači u ovoj industriji su fokusirani da obezbede komercijalno održive proizvode i napredne strategije poput daljinskog otključavanja i zaključavanja vrata i otvaranja i zatvaranja prozora. Samim tim što se povećava broj uređaja sa govornim asistentom, proizvođači pametnih brava se trude da i one mogu funkcionisati po tom principu, da glas može da kontroliše brave. Povećana zabrinutost za bezbednost je još jedan značajan faktor u brzom usvajanju pametnih brava.

Primarna upotreba pametnih brava jeste u ugostiteljskoj industriji. Menadžment hotela osigurava da boravak gostiju bude prijatno i dobro iskustvo. Mnogi hoteli planiraju da koriste brave sa Wi-Fi i Bluetooth-om umesto dosadašnjeg korišćenja kartica.

Kada se vratimo na period pandemije Covid-19 u punom jeku, to je još jedan od razloga žašto je došlo do povećane tražnje za pametnim bravama. Ljudi su bili u strahu i želeli su da smanje kontakt sa drugim ljudima što je više moguće,a upravo im to ove brave omogućavaju. Sve mogu završiti u samo par klikova na telefonu.

Zbog prednosti kao što su vrhunska bezbednost, upravljanje korisničkim aktivnostima, pogodnost i povezivanje sa pametnim telefonom uticaće na to da i tržište pametnih katanaca poraste. Oni se sve više koriste prilikom putovanja, van stambenog sektora, kako bi se u potpunosti obezbedila sigurnost prtljaga.

Industrija pametnih brava prolazi kroz brze promene. Mnoge kompanije preduzimaju korake kao što su akvizicije, partnerstva, investicije i istraživanje i razvoj da bi mogle da odvoje svoj portfolio od konkurenata i da se istaknu svojim prisustvom na tržištu. Razvoj novih proizvoda i uvođenje napredne tehnologije su ključne strategije za koje se očekuje da će većina igrača u industriji proširiti svoju bazu kupaca u narednih nekoliko godina.


		

Leave a Reply